Lång resa

Vi gav oss spontant efter mitt jobb iväg till Umeå. Dels för att ingen av oss kände för att laga middag. Och för att jag fått lön. Mycket mer än  jag räknat! ;) Glädje! Sen jobbar jag nog inte i morgon!
Vi åt pizza. Mycket fet pizza men god enligt mig. Smaklös enligt Orhan.
..
Dock hände en olycka. När vi klev på bussen och sa vi skulle till Dalkarlså sa busschauffören att han nog inte kunde stanna där. Det hade hänt en olycka på vägen.
Först trodde jag vi inte alls kunde åka hem utan skulle få hänga i Umeå till fem på morgonen! XD Men han kunde tydligen ta sig till Bygdeå. Via Bullmark! :P
"Men ni får ju gå en bit då! Kanske någon kan hämta er!?"
"Asch.. bara 2 km ju!"
De andra skrattade och busschauffören tyckte synd om oss.
..
Vi åkte och åkte. Lång resa. Körde nästan på en fasan eller nåt. Tittade efter myrar där vi kan plocka hjortron. Upptäckte massa små löjliga byar. Förutom Bullmark som bara det var en upplevelse! :)
Väl i Bygdeå skulle en annan flicka som kom med bussen till Ratan och erbjöd oss plats i hennes skjuts hem! :) Mycket vänligt.
Vi kom hem vid tolv. Alltså typ 1 timma senare än beräknat. Men vi hade ju sett massa av skog och byar i midnattsolen! ;)
..
Det var en brödlastbil som ramlat omkull. Vägen var förr med bröd och olja! Men ingen vart tydligen skadad. (Märkligt med alla ambulanser vi såg och mötte)

Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Hur kunde du posta inlägget vid halv tolv om ni var hemma tolv?

2012-05-25 @ 07:13:05
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0