Min trädgård...

Har planterat om mina tomater. De fula flyttade jag till sovrummet så får de bli vad de vill. Klarade inte av att slänga dem! haha.. Kanske jag går ut i skogen någon dag och gräver ner dem där. Vem vet. Kanske klarar de sig och trivs. ;)
..
Passade också på att flytta blomsterbänken till fönstret här. Istället för i vardagsrummet där den stod med två tomma krukor i sig. Och en bricka med torkade murklor! XD haha
Dock är den lite för låg för att nå upp till ljuset. Särskilt när mina jättetomater skyddar! Men den duger som kruk och jordbänk nu!
..
När jag får nästa penning. Då ska jag införskaffa en gurkplanta och några kryddor. Har tömt min kruka med sallad. Den trivdes ändå inte i detta kyliga rum! :P Ska plantera kryddor i den istället. Vet inte bara vad jag ska välja. 4 för 100 kr är det där. Ska försöka hålla mig där. Men vad... vad ska jag ta?! :P
Sen lockar det ju så väldigt med en chili och en paprika. Men det är nog mitt rum för kallt och mörkt för!
..
Det är en sak som är säker! I mitt nästa hem. Då SKA det finnas trädgårdsyta eller balkong. Inte som nu. Jättefin och jättestor tillsammans-trädgård. Men jag vill ha min lilla yta! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0