Natt-trams

Jobb, jobb, jobb.
Jag förstår. Inget jobb är kul i längden. Jag ser fram emot saker att göra på jobbet. Har trevligt där med de andra. Njuter av att bygga muskler.
Men... jag vill vara hemma ibland också! Jag tänkte ju liksom att 50 procent var ultimat. Men icke sa nicke! Här jobbas det mer.
Kanske är det bra. Eftersom Orhan pga sin osvenskhet inte har rätt till ersättning eller nåt. Arbetsförmedlingen är så flummiga i sina formuleringar att jag fortfarande inte fattar!
Så det är bara att be att Orhan får ett jobb. Trots sin osvenskhet i detta rasistiska land!
Ändå tar vi hans namn nu när vi ska ha samma! (Om nu någon har funderat på det så beror det på enkelhet. Hellre arbetslös och glada än krångel med att ändra alla papper igen åt Orhan. Vill iten gå igenom migrationsverket, Kosovo och hela fadderullan igen!)
..
Hur som helst. Jag känner hur detta inlägg drar iväg. Så jag ska sluta nu! Ska hojta på Orhan nu att jag ska lägga mig och plåga mig till sömns nu. Han har fastnat i spyros värld! Tss tss...
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0