Sur-Petra lagar paj och ska gifta sig!

Så var det dags. Nu ska Orhan och Petra bli ett "statligt" förbund.
ååååh såååååå "roooooligt"!
..
I morgon kommer farmor, farfar och farbror förbi för att äntligen få skiten ur världen.
Ja det känns lite så. Eftersom det är så otroligt viktigt för alla andra. Medan det för mig är något jag bara borde få ur världen.
Jag tänker ju inte precis minnas morgondagen. Lägga den på minnet som dagen då vi på riktigt blev gifta. Kommer knappt vara dagen då vi fick det ur världen. Inte ens dagen då jag blev Gashi istället för Sundqvist...
..
Det kommer vara den trevliga dagen då farmor, farfar och farbror spontant kom på besök för ovanlighetens skull! :) Ett flyktigt datum i minnet.
Ja det var på våren. Snön var borta så kanske april-Maj... 2010-2013!
Då kom några släktingar hit och åt paj!
..
Detta är en pannkaka, ingen paj. Hade ingen bild på en paj!
..
Jajemen. Jag och Orhan har stått och vispat ihop allehanda pajer. För att vara exakt, tre stycken. :P En köttfärspaj, en broccolipaj och en morot-philadelfiaostpaj (morotspajen var ett sorts experiment från min sida haha.. den är alltså inte så stor!)
De står redo i kylen att värmas. Så det blir middag fort när jag kommer hem! ;) Och Orhan slipper stå i köket om nu gästerna skulle komma tidigt och kräva sällskap! haha
..
..
Jag är en sån himla liten bitter-kärring som aldrig kommer sluta vara sur över att vi inte fick ha ett riktigt bröllop. Att folk inte räknar oss som gifta eller inte vet om att vi är gifta! Så det så!
Andra gifter sig och får ha fest och glada gratulationer. Vi gifte oss och blev förföljda av tjatet. "När ska ni göra det på riktigt!?"
Blääääääääääää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0