Världens mest korkade husfru!

Ibland blir jag så arg. För jag smälte en bunke i ugnen. Jag smälte en himla plastbunke i ugnen!
Undrar ni varför? Ja det kan ni fundera på. Orkar inte ens dra upp det. Så irriterande är det. Men det har att göra med dåligt minne och stenhårt margarin a la transfetter!
..
Den är ganska ren nu... för jag har ju faktisk slitit lite! Men jag tänker då inte använda den på nå vecka!
..
Jättekul att rengöra. Jag och Orhan dog av röken som spred sig i huset likt en giftånga. Alla fönster öppna. Hålla andan och få bort plasten från galler och ugn.
DESSUTOM. Har vi en sån där fantastisk tre-glasugn.
Ja de låter fantastiskt. De låter smart och energisparande.
Men det skiter jag fullständigt i när det längst ner inte finns något skydd. Utan det är tre glas med glepor mellan. Så vad händer. Jo där kilar det in smuts titt som tätt. Allt från fett till broccolibitar.
Så då måste jag sitta och skruva upp hela ugnsluckan för att få isär glasskivorna! För att kunna rengöra skiten!
Nu är det himla plast där emellan. Hur ska jag få bort det?
Dessutom har vi ingen skruvmejesel i normal storlek utan jag ska sitta och lirka med en kniv!
Ja den som uppfann den ugnen har nog med all säkerhet ALDRIG använt den! Treglas.. tss tss...
Arg är jag!!
På mig själv, på ugnsuppfinnaren och på den himla bunken som bara stod där inne. BARA stod där inne utan att yttra ett ord eller doft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0