Tidningsutdelare!

Här om dagen frågade en vän om jag kunde tänka mig dela ut tidningar. De behövde någon på helgen. Varför inte tänkte jag. De hade tydligen svårt att få personalt till helgerna. Eftersom folk just vill ha helg.
Och redan idag ringde chefen och berättade att hon blivit tipsad om mig och frågade om jag var intresserad. Hon berättade lite om jobbet (Hej då sovmorgon på helgerna!) som är mellan typ fyra och sju på morgonen! Awesome nu när jag ska börja praktisera hela veckorna också! haha...
På Onsdag ska jag få träffa henne och kolla på kartor och hur det hela går till. Tycker det låter som ett jättefantastiskt jobb. Inte för att jag är duktig på att sova tidigt eller gå upp tidigt. Inte heller på att somna om efter att ha vaknat tidigt! Men att få vara ensam. Ingen kontakt, förutom då man kanske hämtar tidningarna? Bara jag som kör runt i mörkret och levererar tidningen!
Känns lite pinsamt bara i början. Inte kunna vägen. Bli guidad av någon som kört rundan tidigare. Men det ordnar sig.
Jag hoppas att jag verkligen får det nu. Ska inte ljubla förrän jag verkligen hör henne säga välkomen att börja eller nåt. Så jag inte missförstår. Även om jag ju nu tyckte det lät väldigt positivt!
Hoppas och ber!
..
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Heja tuffing :)

2012-10-08 @ 19:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0