Alldeles för mycket euro för världens bästa!

Här om dagen tog ju Orhan med kameran på våran prommis in till... inte centrum. (centrum är galet långt bort. för att vara en liten stad är staden stor!) Utan... närmsta torg om man säger så!
..
..
Som ni ser på bilden tar jag ut Euro på volksbanken. Eftersom de vägrar ta emot kort om man handlar bara lite...
Föresten ogillar jag Euro. det är krångligt!!! Massa små mynt. Och när de kommer med sitt tyska: 
"drei sechzehn"... Ja.. då får jag panik. Försöker förtvivlat förstå och letar efter en skylt med priset eftersom folket här vägrar kunna engelska!!!
Öppnar plånboken och häller ut mynten i handen...Tittar på alla mina tusen mynt... Måste vända på dem och se. Aha.. där var 1 cent. Se där 1 Euro, 2 euro... Och där hade jag 20 cent, 50 cent... hm 2 cent... Hm... 1+40...+2... Medan jag håller på och kikar och försöker räkna slänger Orhan upp några pengar och säger roat.
"Du ser väl att du inte har nog med cent och får ge en 4 euro..."
"NEJ det ser jag inte!!!!"
Det är helt sanslöst att ha så många olika mynt!!! 1 cent! Vad i hela friden ska jag med 1 cent till???? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0