Att äta eller inte äta...

Ännu en dag går mot sitt slut. Tycker dagarna här går fort trots att vi gör nästintill inget!? Eller kanske samma sak som hemma. Fast ändå mindre... 
Idag promenerade vi ner till ett annat varuhus.. De inhandlades komage. För att så småningom ät gravo med just komage i. Fest! XD haha... 
Mage har ett väldigt svårt utseende. Vet inte om det smakar dåligt... men.. det är svårt!
Som stora bitar pallade jag inte äta det. Men jag åt en bulle med stekt mage i, som köttfärs.. det var gott. Men det tog mig åtskilliga minuter att långsamt och försiktigt tugga i mig den för att undvika stora bitar eller känna den knottriga ytan mot tungan.. haha så jag vart mätt utan vidare. (om ni minns från Kosovo!)
..
..
Märkligt varför viss mat är jobbig. Har ju inte alls med smak eller nåt att göra. För man har ju ingen aning när man aldrig har smakat!!!  Inälvor, insekter, annorlunda djur.. :P När nått är nytt och märkligt då tycker man det är snuskigt.
Men samtidigt om någon kommer och ger mig en okänd frukt. Då är jag säker på att inte kan smaka sämre än blåbär och mumsar i mig. Och ryggar inte alls tillbaka... Eller en ny grönsak. Inga problem att smaka!
Till exempel smakade jag ju alger på en asiatisk restaurang. Trots att de luktade som gammla... ja nåt fruktansvärt fisigt. Det såg ut som något från en alienfilm också! Det smakade jag utan att tveka. Åt det som om det vore sallad. Sen smakade det just väldigt illa och jag gömde resten under en servett.
Det är just kött som är konstigt...
Undra om det finns något land. Någon som tycker det är snuskigt med frukt och grönsaker. Att äta grönsaker som kommer från underjorden. Typ morötter och potatis. Någon som tycker det är så snuskigt att de får tvinga sig att smaka... Kanske?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0