Att vara nyttig när det regnar.

Idag tänkte vi plocka svamp. Men se det regnar så det dundrar mot fönstret! Kanske det slutar snart?
Vi fick istället besök av en väninna så det blev bullar kaffe och trevligt umgänge. Lika kul det. Kanske bättre. 
Tror jag ska ta itu med disken. För jag anar att Orhan inte tänker ta den spontant. Och gör jag mitt så är det gjort!
..
..
Har inte hunnit vara mycket nyttig idag. Fixade den inlagda kålen! :) Det förra huvudet la jag i en stor glasburk vi hade. Så nu står den i kylskåpet och ser allmänt proffessionell ut! ;) Eftersom namnet på burken stämmer så bra också! haha.. Den ser köpt ut! Jag la också in ett till huvud. Ett mycket större. Och nu ska jag vaka. Det ska inte mögla denna gång! Inte alls. Hällde i mycket mer salt. För jag tror vi hade för lite sist. Surkålen smakar inte salt. Vilket är fel...
Kanske skulle fira med att göra något på den i morgon? Dolmar? Mmm.. Men då måste jag baka bröd.
Funderar på att ge Orhan en deal. Baka bröd eller diska idag! haha..
 
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0