Düsseldorf

Här kommer en bildserie från den lilla söta men otroligt moderna och fräscha flygplatsen i Düsseldorf!
..
Våran mysiga soffgrupp utanför restauranger "The red barone!" Var rädd att någon vakt skulle fösa bort oss. Man kan väl inte sitta och äta frukt på en restaurangs bord.. haha då får de ju städa på morgonen! Vissa restauranger hade ställt sina möbler för att undvika sovare. Men inte dessa. Och vakterna tittade knappt på oss... :P
..
Ps.. ser ni bilden bakom mig på första bilden. Vilken stad är det från? Gissa rätt och vinn en kopp te hemma hos oss! Ledtråd... jag har varit just där på bilden!
..
..

..
 
Efter att ha tröttnat på att sitta i soffgruppen och inte sova promenerade vi runt. Vi tog glashissarna upp och ner mellan avresande och ankommande. Fanns inte mycket att se på den lilla flygplatsen. Hissarna var dessutom i glas så det kändes någorlunda pinsamt att alla hela tiden såg vilka som åkte runt. 
Till slut hittade vi en hiss som åkte högre än alla andra. Det stod besucherterasse. Och med mina goda tyska och svenska kunskaper översatte jag det. Besökarterassen! XD
Så vi sprang uppåt. Kom till en lång korridor att sista minuten. För att i slutet mötas av skylten. Geschlossen! Vilket jag med mina goda tyska och engelska kunskaper översatte till closed!
Där uppe fanns också mystiska dörrar och korridorer till toaletter... Kändes som om vi var på olaglig mark och vi gick ner igen...
..
..
..
Vi hittade en mysko glas-grej... utsmyckning. Som glänste, rörde sig och lyste... lite för fascinerande! Som jag självklart posade framför lite... haha XD
..
..
.. 
Efter rundturen gick vi ner på cafeet ni ska se på bilden ovan. Den lila lysande saken. Orhan tog en espresso och snubben i cafet trodde han var lite bakom flötet. "Den är jätteliten!" sa han och försvann för att kolla nåt. Men Orhan körde på. "Ja. En sån man får när man beställer i Italien!" haha...
Orhan fick sin lilla minikopp. Förstår inte varför snubben i cafeet skulle bli så chockad. Har de espresso-shoten bara som utfyllnad i menyn? Fanns en större epresso också...
"Förstår de inte meningen med ordet espresso?" mumlade Orhan..
..
Sen checkade vi in och åkte hem! :D 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vad kul att ni äntligen kommer hem! Nu kan vi börja måla på lördagarna :-)) Kramizar

2012-09-27 @ 17:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0