Möblering

Idag började vi dagen med att möblera om. Det rum vi tills nu haft som sovrum är blött och kallt. Ja ni minns väl historien om att Orhan blev väckt av vatten i ansiktet!
Så för att förrfysa till vintern flyttar vi sovrummet till vardagsrummet och vardagsrummet får dela plats med matsalen.
Katastrof.
Vi har inga snygga möbler som matchar. Vad kan man kräva av ett fattigt "nygift" par. Så det får vara såhär. Även om jag får lite ont i magen av kaoset här inne...
När jag ser rummet tänker jag lite gammal svenskt hem. Kanske beror på kökssoffan. Men tankarna far också till ett äldre par som haft möbler från ett stort gammal hem de inredde på 40-talet och inte ändrat sen dess. För att sedan flytta till en för liten lägenhet och stuva in allt där! 
Hög mysafaktor!
..




..
Sen lovade jag ju en bild på min tå också. Som inte är lika blå längre. Mer röd och glansig. Lika bra det kanske. Att det går åt rätt håll med läkningen. Så jag någon gång kan klippa nageln! haha...
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0