När saker ska göras...

Tio i fyra går tåget till Stockholm där vi ska byta till annat tåg till arlanda. Där vi ska sova en natt och sedan ta ett flyg till berlin för att där byta till ett flyg till Dusseldorf.
Tror det beror på att resan är så ny, lång och avlägsen som det faktiskt känns ok att byta massor och ha lång väntetid. (Jag sitter mest och oroar mig för hur man byter flyg i Berlin! När vi åkte från Kosovo kom man ju från ett land som inte tillhör Europa. Alltså måste man checka in igen. Men det tror jag inte man behöver nu?)
Hade jag åkt till Lycksele för att hälsa på släkten hade jag klagat nå våldsamt över att behöva åka till Hallsberg och byta vidare till annat tåg, stanna 10 timmar i stockholm på tåg till Umeå för att sedan byta till buss.
Märkligt! För hade resan till Tyskland gått i ett skulle den vara kortare än att resa till Lycksele. så jag har mer rätt att klaga nu!
Måste ha nåt med att åka utanför Svenska gränsen!
..
..
Orhan är fortfarande sjuk och vaknade astidigt i morse. (Han väckte mig halv sju med orden. Vi kan checka in på flyget nu!)Så han är trött och får kämpa med allt som ska göras. Nu efter lunchen har han somnat.. Min febrige make...
Jag är pigg, förutom att jag har huvudvärk men det är ju normalt, men tycker det är orättvist att jag ska göra mer... Så vi gör inte mycket alls. eller det gåt långsamt framåt.
Vi har skrivit ut biljetter och checkat in på flyget!
Vi har nästan packat. Handbagaget kvar.
Vi har nästan diskat... inte tömt kylen!
Vi har inte dammsugat kapellsalen... men det ska jag göra nu så fort jag slutar skriva! hehe
Vi har ätit. Jag gjorde maten.
Vi borde kanske klippa gräset. I alla fall våran sida!!! Men får se om vi hinner och finner kraft.
Antar att jag måste slänga ihop Tamars saker också. Hon flyttar till mor och far!
..
Fast nu längtar jag mest efter att få kissa...
Alla dessa måsten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0