Samling av material!

Idag har vi varit till mor och far och till eldplatsen i Slätte. För att samla på oss olika trädelar till vårat blivande hönshus. Vi har fått ihop förhoppningsvis med trä. Tror det ska bli bra!
Dock kommer vi inte skaffa höns än på länge. Även om jag vill och var påväg att ringa idag. Så slog det ju oss båda att vi ska åka till Tyskland snart. Då skaffar vi ju hönst och åker sedan bort direkt. Det är korkat. Vem ska ta hand om dem liksom? Det är inte lite arbete. Vi har ju redan Tamar att lämna bort till någon!
Besviken då jag såg fram emot kycklingar. Vill köpa dem när de är små. Får hoppas någon har nya kycklingar senare också... Även om detta var för bra för att vara sant! :P
..
..
Tamar följde med oss till mor och far men missade att vi gick. Sedan sökte hon oss i alla rum. Ropade på oss. Letade efter oss i trädgården. Men icke. Så när jag kom för att hämta bilen fick hon följa med på en liten tur!
Tycker hon är så underbart söt som alltid ska vara med! :P
..
Orhan klipper det fantastiskt långa och frodiga gräset medan jag ska diska min stora äckliga disk! Kul..
Sedan ska jag mycket möjligt iväg och måla. Ska bli kul... Även om jag är lite trött nu! haha
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jag är så tacksam för att vi hade planerat att måla. Fick hela huset dammsuget inkl. altanen. Sen när du inte kom klippte jag gräset på framsidan. Det var ju tur för idag regnar det. Igen!!!! Vi som ska på hundkurs ikväll....
Inte kul med tårna. Aj, aj, aj...
Vad ska ni göra i Tyskland? Kramizar

Svar: Haha.. ja det var väl bra att det kom något gott ur min trötthet!Vi ska hälsa på Orhans familj! :)
Petra

2012-09-02 @ 13:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0