Sverige!

..
En sak jag skulle vilja göra är att utforska Sverige mer. Finns massor av Sverige jag inte sett!
Älskade det där mysteryshopperjobbet jag fick förra året. Då fick jag på riktigt se kusten runt Tjörn och Lysekil. Varför har jag aldrig varit där tidigare  tänkte jag? så nära... och ändå aldrig åkt dit? 
Hur som helst. Tack vare det jobbet fick jag se lamor mitt i nowhere. (visste allvarligt talat inte vars jag var!) Fick åka färja. (det hade jag aldrig vågat. trodde inte sånt var gratis? haha) Fick se en manet och ett alldeles stenigt och kargt landskap. Dött! Med världens små sötaste byar och städer där.. 
..
Jag har sett vägen upp till Lycksele många gånger. Där har jag åkt hela mitt liv. Men... att bara bränna upp. Hälsa på och sedan bränna ner? Det är inte att se Sverige inte!
Jag menar.. vad är det som finns vid sidan av E4? 
Hur ser Ulricehamn ut?
Jag vill se Turning Torso! 
Småland är större än Jönköping!
Hur känns det att stå längst ner i Sverige?
Jag vill stå i Norge, Finland och Sverige på en gång i Trerikskröset!
Kanske är det fint i Sarek?
Vad finns det för roligt att titta på i Bengtsfors?
Pratar de verkligen så där lustigt i Halland?
Jag har inte varit på Gotska Sandön... 
Och det fanns ju visst massa andra öar runt Hasslö där vi bodde förut! Är de också lika fina?
..
Så fort jag varit i Palermo med Orhan och lyckats spara ihop lite pengar igen! Då ska jag ut på en bilresa i Sverige! För sverige är fint!!! 

..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0