En dag med arbete...

 Suck o blä.
 Idag ska jag till arbetsförmedlingen. Ingen fara med det. Men ja tycker det är jobbigt. Gillar inte att göra saker jag har noll koll på.. haha Petra med nerverna på utsidan.
 Men jag måste få det gjort. Och det går väl snabbt. Ska inte prata med någon utan bara verifiera mina uppgifter på nätet.
 Sen e de bara sommarlov. Eller ja får väl söka jobb. Men ja tänker satsa på att sommarlov först ;P

  Ikväll är det bön. Som jag ska gå på. Var ett tag sen nu. Men resten av dagen är tom. Skönt kanske. Då skulle jag kunna ta tag i mitt rum, eller diska, eller plantera min förodlingar i växthuset. Det har växt så mycket uppgifter. Gillar det med att bo själv. Ingen kan klaga på att ja lämnat disken. Det är min disk. Och den blir inte lika STOR!!!


 Kanske skulle ta disken nu innan ja sticker. vore ju finfint. Då skulle mor min kasnke gråta en glädjetår när hon kom hem.
 Så kan ja fixa mitt rum sen när ja kom hem. Ingen lätt uppgift. Försök själva att få in två rum i ett! Har ett kök också i en kasse. Vart i hela friden ska ja lägga det i ett rum utan kök. Det är saker överallt. O fönstrena e proppfulla med krukväxter. Inget ljus i mitt rum längre.
 Skivor överallt. Finns ingen plats i mitt skivställ. KLäder överallt. Plötsligt blir en garderob och en byrå bara en byrå.
 Jag har låtit mitt rum förfalla för länge nu. Det ska åter bli mysigt att vistas i unga fröken Sundqvists rum.

kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0