Trädgårdslängtan...

Man kan ju undra vad jag gör inne när solen skiner ute. Våldsamt.
Stod och kollade på min del i trädgården och suckade. Vem ska ta hand om min lilla del nu? vem ska rensa dammen? vem ska fylla på med vatten? Ta bort barren mellan stenarna!? vem?
vill ha trädgård och pyssla med. I alla fall en liten balkong. uteplats?
Fast även om jag nu haft det hade det varit för tidigt att pyssla redan nu! haha.. Jag får väl traska ut på hemlig plats i skogen och odla grönsaker.. en och annan blomma. Sitta där och grilla med Orhan!
idyll...
..
Nej... jag gillar inte lägenheter. Gillar läget på denna. Men den saknar just det jag mest av allt vill ha mitt boende. En Trädgård. En egen liten del ute!! Någon stans att ställa krukor med blommor i!!!
Jag får väl nöja mig med vilda växter och lägenheternas gemensamma grillplats. (tror i alla fall det är det som lurar under snön framför vårt fönster! haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0