älskade lunch!!!

 En trevlig dag. Sa åter direkt på morgonen då hon frågade vad ja ville göra. "Lära mig kassan!"
 Men som vanligt kom det massa arbete i vägen. Ja såg massa tillfällen då det kunde varit bra att jag kunde kassan.
 Jag svarar i telefonen istället. Så värdelöst. Finns de nåt ja är sämre på. jag hör aldrig vad personen säger i början haha o ja har lätt för att svara johannebergs handelsträdgård istället för blomsterhandel. Då båda finns i Lidköping. o ja har varit på båda. O kallar johannebergs blomsterhandel för interflora i dagligt prat.
 Misstaget var ett faktum.

 "Johannebergs handels nej blomsterhandel menar jag!" svarar jag generat i telefonen.
" alesthlert handelsträdgård" hör jag.. blev det mistag nu. Förstod farbrorn inte vars han var.
"blomsterhandel?" svarar jag förvirrat.
"Ja men jag ringer från Lidens handelsträdgård" (tror jag han sa)
"Jaha. Haha nu är jag med!" Försökte se det roliga i det hela så det itne blev för pinsamt. Men han skrattade med.
"Amaryllis i lerkruka dekorerad med rosett. Kan ni ordna det."
"Va.. jaha ordna.. tja.. njae.. ja vet inte" Tänk snabbt. Har vi lerkurkor. Det har ja inte sett.
"Vänta ja måste höra med nån.."
"Med chefen hö hö."
"Ja haha" Fort ner i växthuset. huvaligen Sara är inte där. Tack o lov går Annelis kund.
"Annelie. hjälp!" Ja ger telefonen o pustar ut.

 Usch vad ja inte gillar telefonen. hellre tar ja kunder. Bara ge en blomma o ta lite pengar.

 Nu e de lunch. Så skönt. Om två timmar ska ja övningsköra. Spännande. Måste påminna chefen.. ;)
 Hoppas det går bra. Be för mig att det går riktigt bra. Så ja inte blir nervös o kommer ihåg vilken pedal som e vilken igen haha XP

 Hade bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0