Dan före dopparedan! :D

 I morgon jul.
Sitter ja som på nålar.
Kommer inte jag kunna sova i natt.
Smyger ja runt o klämmer på klapparna under granen.
Står ja i kylskåpet o suktar efter maten!
Städar ja mitt rum.
Kommer ja glädja mig med sällskapet o känna stor kärlek!

 Som ni kanske anat e de NEJ på alla de frågorna utan frågetecken! För så är inte fallet.
 Jag har städat idag. Gjort rödbetssallad, pyntat.. o vart våldsamt trött. MEn ser ja fram emot julen.
 Inte nämnvärt.

Jag är inget barn!
Så roligt o spännande e de inte med julen längre.
Inga klappar att dela ut.
Ingen gran att mysa vid.
Sukta efter maten i kylskåpet. Njae.. den står ute...
Ja borde städa mitt rum men har INGEN lust!
Min familj. Visst älskar ja dem. men... inte mer bara för att de e julafton. O inte kommer vi har oooootroligt kul i morgon. haha

Julen blir helt enkelt inte speciell i morgon. MEn vad gör det! :D PÅ nåt sätt känns det sorgligt o ja saknar min släkt o att få del ut julklappar. Men samtidigt e de så skönt att slippa stressa efter julklappar till folk som inte vill ha och att behöva åka världens resa i en fullpackad bil bara för att sova i någon annans sovrum o stressa med att äta med stora feta släkten. Detta är en soft lite haltrist jul.

Det blir i alla fall fortsättningen på Bert ikväll o glöggdrickande! :D

 

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0