Frälsning?

 Märklig o plötsligt händelse.

 Har snackat lite smått med en muslim på msn. Minns inte hur vi fick kontakt. Men ja har tyckt han var jobbig o har ignorerat och blockat honom gång på gång. Han har bara pratat om hans kärlek i Norge.
 Idag kom den märkliga vändningen. Efter att ha dissat hans hej i en vecka svarade jag tillsut. För att inte vara elak.
 Vi började prata om julen och då svarade han. (på engelska)
 "Jag firar inte jul. jag är muslim. Men ja vill bli kristen!"

 Jag trodde han drev med mig. Eller ville bli kristen för att få bättre kontakt med sin norska kärlek. Så ja frågade varför.

"För jag vill älska Jesus!"

 Precis det svaret jag ville ha. Fortfarande osäker på om han skojade med mig fortsatte vi konversationen.

 "Hur blir man kristen?" frågade han

 Så enkelt. En fråga ja kunde svara på. Jag förklarade att det bara var att tala om det för Jesus. Att han ville få frälsning.

 "Så enkelt?" blev svaret.
"Ja Jesus väntar på dig med öppna armar. Bara att säga till så kommer han!"
"Coolt!"

När jag sedan frågade hur han mötte Jesus svarade han.

"från dig!"

 WHAT!!! Kan inte minnas att ja sagt mycket eller ens nåt om JEsus till denna jobbige man.. sitter nu och väntar på den spännande förklaringen. Skulle kunna kolla historiken. Har ja pratat om Jesus. Ja de må ja säga.
 Men detta var lugnt dagens höjdpunkt! :D

 God natt. (Långt inlägg. Men ja var tvungen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0