Kassan

 Jag vill stå i kassan! Jag vill stå i kassan! jag vill stå i kassan!
 Jag vill le. Överdriva allts skönhet o gullighet. Hålla med o skratta åt kundens berättelser... Jag vill!
 Men icke.

 Idag var det i alla fall nära... Det var bara jag och hon i affären.. och hon fick knappt äta lunch. När hon skulle på toa sa hon. "PRata med kunden. Hälsa.. Det går väl bra!"
"Ja!" svarade ja trött. Ja e inte blyg. JA vet bara inte hur kassan funkar!!! ARGH!
"Du får ju expediera också om du vill!"
"Jag kan inte kassan!" ropade ja efter henne.
Det kom en kund. O ja fick berätta att jag inte kunde kassan men chefen var på toa o kom snart. Så löjligt. Hon ville ha en handbukett. Men låt mig få lära mig kassan. ja tar kund efter kund!

 När kunden var borta kom frågan.
"Vill du ta kunder o expediera!"
"Ja!" sa ja säkert nu så att hon skulle fatta.
"Jaha.. vad bra.."
"Men ja måste lära mig kassan först!"
"Du har ju sett hur ja gör o vad ja frågar eller hur!" undra om hon undviker min fråga om kassan?
"Ja.. fast ja vet inte snittpriserna heller?
"Nej det gör du ju inte!" Hon berättade snabbt. Allr kostade 25 typ.. utom några som kostade 35 eller 15.. ja undrar ja om ja tror på det. Har redan glömt vad som kostade vad. Men ja kan gissa. Man e väl florist. Priset var trots allt det minsta problemet!
"Jag ska visa dig kassan sen!"
 Det kom in en kund o vips fanns ingen tid till att lära sig kassan längre.. ja gjorde massa begravning o buketter o grejer...
 Finns för mycket att göra i dessa juletider. Ja får aldrig tid till att lära mig det jag vill!
Suck..

 Fick i alla falle n hycint ja dekorerade i mitt vinglas med kattsand o kanel!

Blev rätt snyggt ändå XP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0