Lördag!

 En helgdag. Så få helgdagarna blir när man tvingas resa runt resten av helgen. Hela söndagen e ju förstörd. Men snart e de jullov... bara att härda ut 2 dar till. Eller skolka som min chef på interflora insisterade på XP

 Idag har varit en härlig vinterdag. :D Möttes av kyla och "massa" snö när jag kom till hova. Och jag njöt i ungefär 4 minuter innan jag påmindes om att jag inte hade långkalsonger eller vantar. jag frös...
 Men kom snart fram till bussen och en halvtimme senare stod jag och Tamar i hallen till vårta röda vackra hus e det vita slätte. Underbart :D

 Idag sov jag ut till halv elva. Underbart skönt. har varit så slut hela veckan så blev förvånad att jag vaknade så pass tidigt ändå. haha XP
 har traskat runt i pyamas hela dagen. Gjort en julgrupp till kyrkan och vart ner till sjön med pappa för att kolla isen.
 YES. Isen e redo att användas.  HAr kameran i Lidköping så har målat denna adorabla bild av Tjärbrukssjön. Och Tamar. ;)
 VAr beredd på att pappa som vanligt skulle plumsa igenom med ett ben o vi skulle återvända. Han blöt och jag lite förskräckt över att han plumsa igenom. Tror det har hänt 3 gånger eller nåt.
 Men inte denna gång.
 Pappa var som vanligt snabbt ut på isen så fort han konstaterat att där finns is. Jag väntade tills pappa huggit ett hål. Sen gick jag ut. Tamar var sist. haha.
 Isen var en decimeter överallt. Den knakade av kylan och Tamar och jag höll på att skita ner oss varenda gång. Nerverna ¨på helspänn när man är ute på isen första gången. Att den knakar e ju snarare ett tecken på att den e stark o fryser till.
 
 Tyvärr var den knögglig men jag hoppas på massa skridskor i jul. :D Jag behöver spela lite bandy.. motionerar på tok för lite. O skridskor e nåt ja kan känna mig lite haj på. (Beronde på i vilket sällskap jag spelar)
 Ser fram emot den första gången då smärtan i fötterna e så olidlig men ändå bara åker o åker man.
 Sen ser hela slätte att familjen Sundqvist e på isen. Ryktet går o snart e hela Töreboda kommun där! :D
 Då e de trångt o inte lika kul längre.

 Oj vad ja babblar. Men ja e lycklig. Ska försöka gå ut o fota lite på den frusna världen i morgon ;)
 God natt ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0