Vinter...

 Haha är inte lika duktig att blogga nu när jag är hemma över julen. Eller duktig. Kanske snarare e duktig som håller igen.
 MEn faktiskt så har ja glömt bloggen. Satt nu o funderade vad i hela friden ja brukar syssla me vid nätet. har ju inget att göra. Osså slog det mig. Läsa bloggar. Oooo skriva blogg! XP haha

 Sen så händer det väl mindre än vanligt nu. Kan allvarligt talat inte komma på nåt vettigt att skriva så då borde ja väl vara stilla. MEN.. sådan är inte Petra. petra vill beskriva sin intressanta vardag in i minsta detalj. Även om den är fruktansvärt ointressant.

 Hm.. idag... idag har ja... skottat!!! JAG HAR SKOTTAT! Å det var de värsta ja varit med om nånsin. O så fruktansvärt.
 Mamma kom hem trött. 
 "Vi måste skotta innan det fryser men ja orkar INTE" utbrast hon. Så ja tog tag i min roll som duktiga storasyster som ja lagt på hatthyllan för nån vecka.. eller månad o begav mig ut i snöslasket.

 Plogbilen hade varit där. Snövallarna var höga. Snön var blöt. Men Petra kämpade.. JAG KÄMPADE!

 Först snöhögen vid gånginfarten. Uj uj.. trögt men ja var snart klar med hela gångbanan. Då återstod bara bilinfarten. ARGH. Massa snö. Massa blött. Massa bilkladd.

 Mamma trodde ja skulle ge upp. Men ja kom efter säkert nån timma in. Alldeles genomsvett. haha kommer ha världens ryggvärk i morgon. DE e en sak som är säker

Så här mycket folk o snö är det ute klockan tolv på natten utanför mitt fönster XD
Nej.. god natt! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0