Mot Netto med livet som insats

 Idag så. Eftersom ja beslutat mig för att promenera lite mer och samtidigt behövde handla lite satte jag fart på mina små stumpar och styrde kosan mot Netto. En ganska lagom prommis. Brukar annars handla på Hemköp på vägen mellan skolan och hemmet. Nu gick jag väl i alla fall 1 km längre än vanligt. Plus hälften med "tunga" kassa.
 Men vädrets makter var emot mig. vind.
 Det blåser jämt i Lidköping men detta var brutalt.
 Jag sprang under kastanjeträden för att inte få en i huvudet. Bladen blåste runt mig o jag fasade för att få smågrus i ögonen.
 När det bara var en gata kvar att passera pustade jag ut och gladde mig åt att jag gått den lilla extra prommisen. Nu skulle ja få se hur det var på Netto också.
 Men då. pang plötsligt faller ett äpple med säkert 1 dm i diameter bara någon decimeter framför mig. TAck gode Gud att ja inte fick den i huvudet. Jag skyndande vidare under äppelträden som det rent ut sagt reggnade jätteäpplen från. Tillsut var ja i säkerheten på Netto.
 haha.. o de var rätt billigt där. I alla fall var det extrapris på ekologisk mjölk. 5 spänn typ, haha.
 Köpte nötter också som ja knaprar på nu som mellis.

 Jag blev pigg av prommisen också. men har fått världens ryggvärk. Att gå tillbaka i motvind var ju som att springa i uppförsbacke. Hemska saker. Det var tungt med kattsand ja var tvungen att köpa. O min rygg pallade inte. Måste träna den mera.

 I går slog ja rekord. O ja e oväntat pigg för att ha lagt mig två. Låg sedan och vred mig i nån timme eller nåt. Ja kollade på klockan när den var tre. Sen vet ja inte mer. Så efter tre.
 Började skriva på arbete till skolan på natten (därför ja fastnade uppe. Kom in i skrivandet) som ska handla om döden. Skrev om mina marsvins bortgång och satt och storbölade samtidigt som jag skrev om Afrodites bedrövliga bortgång... haha illa XP



Min älskade Afrodite och skojiga Indra :D


Kommentarer
Postat av: Bibsan

De små gullsnuttarna. Sakna....



Kramiz

2009-10-07 @ 16:16:56
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Du är smartare än samtliga som var på festen, hahaha



Hur gjorde du?

2009-10-07 @ 16:37:49
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hahaha.. Boden menar du.....



Suss gott. Kram Bibbi

2009-10-07 @ 22:22:17
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0