Långtråkiga dag hemma...

 Lidköping.. eller snarare min lägenhet är inte så festlig.. eller har inte så roligare i Slätte.. Hm.. att vara sjuk är trist. Dagen blir lång. Finns inget att göra. Ja känner mig ofräsch o trött.
 Idag har ja inte gjort nåt. Gick upp tio i elva eller nåt och startade dagen med nybakt chapati och äppelkräm. Som vanligt :D Mycket gott. Låg framför tvn ett tag. Tills allt blev mer ointressant än vad ja klarar. Jag satte då på radion och satte mig vid datorn.. Inte mycket festligare där. Ingen inne. Inget att göra...
 
 Åh chili conm carne till lunch... gott. Fast väldigt starkt.. kanske bra när man e sjuk vad vet jag!

 Men mest av allt längtar ja efter te nu. Kan inte fatta. Tror ja har ett litet beroende haha för ja längtar nåt så våldsamt. Inget te på kvällen igår. Inget te vid frukosten. inget te helt enkelt. Det är.. förkrossande.
 Har tänkt sen ett att jag ska gå ut och handla. Prova det nyöppnade Netto som bara ligger nån 10 minutersprommis från mig. Nu när ja vet vad det ja ska handla hade kostat på hemköp kan ja ju jämföra.
 Men.. ja kommer mig inte iväg. Är trött. o känner mig så ful när ja e sjuk. Mer än vanligt. Så det känns värre att gå ut på stan. Brukar aldrig gilla att gå ut ensam i en stad. känner mig så utsatt. uttittad. Som om alla såg att jag var ensam tönt. Turist. Att alla kollar vad jag handlat och tänker om det. Att jag går konstigt. Att jag klär mig udda. Och nu en förkyld svullen näsa, öppen mun och trötta ögon haha XP Jag kan se rubrikerna i tidningen. haha XP
 Jag är en tönt jag vet... :p

 Känner ockås nu när jag är sjuk att ja inte gör nåt. Känner mig fet. Bara ligger. Sover, äter lite, vilar, tittar på tv... inte annorlunda mot mitt vanliga liv. Men då hade ja i alla fall den känslan lett till ett träningspass. Nu känner ja ju mig så eländigt sjuk! :P

 Sitter och önskar att nån tönt som liksom bara ville vara trevlig, knackade på dörren nu och stod där med en påse bröd och te och mjölk haha. kanske en god yoghurt. Hm e sugen på yoghurt utan anledning också :P
 Men.. ofta. XP Jag behöver lite luft och motion. Så det är bara att pallra sig ut. Ångrar att jag inte gjorde det när dagen var ung o alla ungdomar var i skolan. o alla andra vuxna typer jobbade för stt lverbröd.
 Halv fyra... Nu handlar ju alla vuxna typer efter sitt jobb. Trafken är stor. Ungdomarna är nog hemma och degar framför tvn eller så är de påväg hem.. Inte nu. Nu ska ja inte gå om ja vill möta lite människor.
 Ska nog vänta till fem sex.. då folk äter.. Eller kanske åtta. Då alla töntar ser på idol haha.

 Nej uj vad jag skriver!!! Hej då!


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hej sötnöss :-) Du får nog sluta tänka i fettbanor så du inte faller i viktfällan. Du är såååå snygg och exakt som du ska vara, som Gud skapade dig. Glöm inte det :-) Kärlek på dig

2009-09-30 @ 18:00:41
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: alida

hejsan snyggo! ;)

för det första, du e en tönt... men de e för du umgås med mig (man blir som man umgås)

för det andra, du e uttittad men de e för att du e en tuff brud å har en cool stil

för det tredje, e du med i någon tidning, så sker de för att du kommer bli en tuff, cool bloggare med egen stil! (första sida!)

You´re my girl! ;) rock on!

2009-09-30 @ 18:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0