Tulpanfeber!

 Vi svenskar e galna. Tulpan liksom. En ganska löjlig blomma. Några kronblad, lång stjälk, blad som lätt går sönder, kort hållbarhet... Men ändå handlas de tulpaner, är det inte närmare en miljon tulpaner.. Minns inte.
 Idag tog tulpanerna slut i butiken. O blåbärsriset. O ingen hann fixa nytt. För det var kö i butiken nonstop. Jag fick panik. Fick stå i kassan hela tiden. Vi jobabde som tur var bara till 15. O dagen gick fort. Trots att jag tog bara 20 minuter lunch XP ett litet påskarr ja gjorde 2008...
 Chefen for upp o plocka tulpaner. Fanns bara gula kvar. Fick rusa upp i växthuset och plocka, fick fråga personalen när dessa kunder ständigt kom med begäran.
 "Jag vill ha en bukett tulpaner!"
 Blev kär i ett par äldre människor som under stor andakt pekade på en gul vacker, lite dyrar tuplanbukett ja gjort dagen innan. Ingen hade köpt den under dagen. Den vackra gula tulpanbuketten med statice, ranunklar o nejlikor.. Men de.. de såg riktigt saliga ut när ja slog in den o tog betalt. 165.
 Gillar att stå i kassan. Även om ja inte kan nåt.. måste fråga hela tiden om priser eller om ja gör fel. 
  Fick slå in en present ocks. Haha XP en present. En liten huvudkron-formad ljustake med ett ljus i. Hemska saker. Jag krånglade o kände hur ja blev rödare o rödare i ansiktet. Slängde fort ner paketet i en påse o gav till kunde. Ingen fick se! :P
 Men nog tjatat om min våldsamma arbetsdag. TYcker ni de e interssant får ni prata med mig. "Hur är det Petra att jobba under påskruschen?"
 Skickade blommor till min familj också. Haha. Kom plötsligt på det o gjorde det när kunderna äntligen vid halv tre började sina. Lite sent men en butik i Hova, gröna gåvan?, hade fortfarande öppet för bud :D Heder åt dem!

  Har fikat gott, sett massa tv o inte riktigt förstått än att de e påskov :D

Glad påsk :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0