Humor i helgade hyddor.

En präst skulle läsa den första versen i ett kapitel i Lukasevangeliet. Men det gick helt snett i inledningen:
"Jag ska läsa från evangelusken Likas, det versta först!"

I brist på annat att läsa hittade jag min gamla "humor i helgade hyddor" Och jag sitter och fnissar hela tiden. Gillar det inte riktigt. För folk omkring tror ju man e smått dum.
 Särskilt denna historia. I början av mitt blogginlägg. Kunde inte sluta skratta. Försökte läsa nåt nytt men bara skrattade. Läste upp den för päronen också... XD
 Fick gå och borsta tänderna för att sluta.
 Minns inte att den var så kul boken...

 En biskop predikade i en radiogudstjänst i Kristianstad, Norge en långfredag. Biksopen koncentrerade sin predikan på petrus förnekelse. På ett mycket dramatiskt sätt lade han ut texten om hur Petrus tre gånger förnekade sin Mästare.
 Här var biskopen framme vid predikans höjdpunkt, och han ropade ut i etern:
"Då gol Petrus!"

 Uj kan inte sluta skratta. Måste vara tyst så jag inte väcker päronen. För en gångs skull ser jag fram emot att lägga mig. XD
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0