Kyla!

DUMMA KYLA!
Visst ja gillar kyla. Jag gillar snö. Men det var innan bilen gjorde sitt intrång i mitt liv. Plötsligt är det ju massa jobb. Massa krångel.

 Idag när ja skulle till Orhan hade jag gårdagen parkerat bilen för nära busken. Jag kom inte in i bilen utan att få litervis med snö innanför kragen! Blev vansinnig.
 På nåt sätt är det fuktigt i bilen. Så det är fruset I bilen. Höll på i timmar för att få bort isen. Men utan resultat. Allt var is. Och då menar jag IS! På vissa ställen flera cm tjock is!!!

 Kom i alla fall iväg. I ren irritation körde jag utan att se bakåt och lite framåt. Det ordnade sig tillslut i alla fall. Framåtsikten åt minstone.

 HEM.. inte var det bättre då. Såg när ja körde dit att det var nio minus. Och säkert blev det kallare när solen försvann. Bilen lät som en symaskin när jag starta den. Fick låta den stå där och prutta innan jag kunde sätta igång nån värme där inne.
 Orhan skrapade förtvivlat. Men all is är på insidan.
"When we live together in north sweden. We have to have a garage." sa ja till Orhan.
"Yea!" 

tss... i morgon tar ja bussen!!!
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0