Prommis...

 Vi vaknade sent. Jag och Orhan. Eller. Tamar väckte mig vid halv tio. Och jag hade nog kunnat gå upp då men det blev inte så. Gjorde en kopp te till min sjuka man som inte ville vakna.
 Han har smittat mig. För att berätta nåt extra. haha

 Jag skulle göra ännu ett blomsterarrangemang. (Tog dessvärre ingen bild på den. men det var inget speciellt!)
 Tre julstjärnor och ett nät av lärkkvistar. Med dess vackra kottar. Plus lite grön mirakeltråd och nålar :) 
 Just de gick jag, Orhan och Tamar ut för att plocka. Blir bara mer och mer kär i Tamar. Vet inte varför. Hon har blivit så gullig. Beror väl på sommarn. Eller att det är lite stökigt här i huset ibland. Stökigt och skrämmande. Så då söker hon sig till mig. Och Orhan. Är mycket glad att hon e så förtjust i han!
 
 Det var djup snö. Tamar frös. Jag plumsade ut i snön och Tamar väntade vid vägen. Orhan gick runt. Tamar väntade... Haha... (Fint att jag e först i alla fall. Istället för att följa han väntade hon nära mig)
 Jag ropade och hon skuttade skrikande ut i snön. Hon försvann under en gran. Men plötsligt dök hon upp. Med snö upp till halsen. Ansiktet alldeles vit. Ibland e hon för söt. Söt och nervös.
 Jag mötte upp henne såklart. Älskar'na ju!

 På vägen hem blev hon attackerad av grannkatten Sixten. Självklart. Hon brukar inte vilja fightas när jag är i närheten. Då ska hon ju med mig.
 Hon gjorde allt för att få bort honom. Men tillslut kom det stora attacken...
 Orhan sprang efter Sixten... Skrämde bort han. Jag gick efter Tamar. Hon var snöig igen. 

 Dagens stora äventyr.... haha ordentligt nedskrivet... :P För er som är djupt intresserade.. XD Men Tamar e så söt så jag måste skriva! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0