TröttPetra

 Åkte vid nio till Orhan och var trött när jag kom dit. Så jag somnade. Jag drömde den märkligaste dröm om att pappa höll i en fest för ungdomar (i min ålder) Ett riktigt röjarparty. I en del av kyrkan som såg ut som ett bageri.
 Och han skulle bjuda dem på palt. Bara en var. Mer orkade de nog inte För de hade tagit med en hel gris att grilla.
 Efter tipspromenaden pappa anordnat som alla ungdomar tyckte var tråkig skulle de hem och äta. Alla ungdomar samlades i mitt rum.
 Jag var med pappa och mamma... och undrade vad pappa höll på med.
Mamma undrade varför de var så tysta. Var de fest eller inte. Var de för att vi var kristna de inte vågade röja loss?
 Jag minns drömmen väldigt bra för jag sov märkligt. Från av sova stenhårt vaknade jag varenda gång jag andades ut.
 Och jag kunde inte på nått sätt förstå varför jag hela tiden gjorde "phuuu" sådär bara. Jag kunde inte stoppa det. det bara kom!
 Tillslut var jag tvungen att fråga Orhan.
"Varför säger jag phuu! hela tiden?!"
"För att du sover? Snaaark phu?"
"Snarkar jag?"
"JA!"
 Förstår fortfarande inte. Hur kunde jag sova stenhårt på varje snark (så jag inte alls minns den) och vakna varenda gång vid phu?

 Spenderade hela min sjuka dag med Orhan. Var trött mer av dagen. Efter att han försökt tvinga i mig mer amt än jag orkade var jag tvungen att vila igen. Men det var bön då. Var på väg upp efter en diskussion med mig själv och Orhan om vi skulle gå.
 Reste mig och blev yr. Orhan föreslog att vi stannade. Så blev det...

Kommentarer
Postat av: amelia

Hahaha, jag fattar ingenting xD Först skriver du om palt och sen om att du snarkar!? Jag är såå trött och jag orkar inte med de här! HAHAHAHA xD

2010-12-03 @ 07:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0