Mat <3

 Knack knack "MJAAAAAAAOOO!" KNACK KNACK
 Vaknade till att någon i stor nöd slog på fönsterrutan. Kollade upp och såg två stora panikfyllda ögon i en svart päls. En svart blöt päls. Regnet öste ner.
 Jag reste mig snabbt. Eller ganska snabbt. Klockan var halv tio.
 Väl vid dörren var Tamar borta och jag fick ropa på henne flera gånger innan jag hörde ett ynkligt mjao från busken. Tamar kom rusande.
 Min stackars lilla blöta kissemiss!

 Men kom upp de gjorde jag. Fascinerande. Två dagar i rad nu har ja varit uppe halv tio! ;)

 Slog till på stort med middagen idag. Eller de kändes så. Om det var stort eller gott de vet jag inte. Ingen yttrade sig om det. (åt inte tillsammans med mina päron) Mamma tyckte brödet var gott... Men jag, JAG gillade det. Men sparade mina päron något. Nej! Jag tror allt hamnade i deras matlådor... tss tss

 Gjorde som en buffe. Lite. libanesisk, indisk, arabisk. JAG VET INTE?!!
 Kebabjärpar med oliver i (jag experimenterade fram nåt helt enkelt Vet inte om man får kalla det hjärpar?), Humus (stavas de så?), Chapati, grönskaksmix (squaszh, tomat, paprika, lök) bönsallad med broccoli.
 Älskar plock och bröd och... mm. Det smakade gott. Men man blev mätt direkt. En ren besvikelse att inte kunna pressa i sig mer av maten. För mycket bönor kanske. XD

 Frågan e nu vad man ska göra för nåt exotiskt i morgon. Som kan bräcka det här. Så man i alla fall får höra: Det smakade bra! haha

kram

Kommentarer
Postat av: Anna

detta var verkligen veckans höjdpunkts mat. Skulle kanske ha avnjutits tillsammans med hela familjen och levande ljus... men det var mycket välsmakande!

2010-10-23 @ 14:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0