Felplacerad...

Redan innan hade jag känslan av att jag var fel. Alla såg så unga ut och okända... eller så var det bara min vanliga rädsla för att hamna fel...

 "Men Petra står inte med här, har du glömt henne Elin? Då blir det bonus!"
 De försvann ett tag, de båda ledarna på arbetsförmedlingen för gruppcoaching.

"Petra får jag en minut med dig?"
Jag gick ut med den unga. Tänkte att nu blir jag ufrågad och utslängd. Dumma Petra!!!
"Det är så att du ska egentligen vara på gruppcoaching nästa vecka."
"Jasså?"
"Men vi måste skickat fel tid till dig. Du är med i jobbgarantin va?"
"Ja..."
"De är inte de här som är här idag!"
"Nehe..."
"DU får stanna här om du vill eller åka hem!"
"Är någonting annorlunda med denna grupp!"
"Nej.. vi går igenom samma saker. Det är bara att de som är här är nya i arbetsförmedlingen. Inte du!"
"Jaha..." (Det var frestande att dra iväg. Hem och njuta av en dag i solsken. Men nu var jag ju där... Och en dag skulle jag ju behöva komma hit!)
"Har du någon anna aktivitet?"
"Nej.. jag var på pomona men det är typ klart..."
"Ok... ja du bestämmer..."
"Jag stannar här då!"

 Det var en trevlig liten grupp och jag och syrran räknade sedan ut misstaget de gjort. Ulrika skulle dit idag tydligen men hade inte fått något papper på det. Så de hade väl bara helt enkelt sökt på antingen adressen eller efternamne och skickat fel!
 Så nu e jag och Ulrika i samma grupp. (fattar inte att de själva såg misstaget med namnen när jag sa mitt efternamn!) Men det blir säkert bra. Jag och nybörjarna!

 En heldag i stan hur som helst. Pga dåliga förbindelser blir ett möte på 2 timmar mellan 10 och tolv en dag mellan tjugo i åtta och halv fyra! haha :P Underbara framtid med möten samma tid!!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0