julmat

Sitter och hoppas jag ska få ett gratis sms att skicka snart här på internet så jag kan få mor till msn. Men det ser omöjligt ut. Löjligt att vara så avskuren från omvärlden. Om jag skulle ladda mobilen igen. Men pengarna där försvinner ju lika snabbt som... jag vet inte vad! XD
Är hungrig. När vi var i stan frågade Orhan och Orhans farbror om jag kunde göra pasta al forno! Självklart. Så nu sitter jag och är sugen på det... haha..  Men jag tror inte det blir idag. jag menar. Jag ligger ju här och fryser. Klockan är snart sex och vi brukar äta mellan sex och sju när det inte kommer besök! :P

Försökte by the way titta efter något att göra svensk julmat av. Jag menar i alla fall nåt. Sill och strömming ger jag upp om. Vet inte vad de heter på engelska ens och jag har inte mycket hopp om det i Kosovo som inte har mycket fiskevatten haha.. XD
Hittade lax. Men stora och gigantisa frusna. jag menar. Tänk om bara jag gillar gravad lax? Då står jag där med massa fisk! haha...
Grönsaker... finns bara paprika, gurka, vitkål och tomater.. XD typ. Det är ju vinter så. haha Så ingen rödbetssallad, grönkål, brysselkål.. ja vad äter man på jul egentligen! haha...
Letade tre år efter senap och hittade faktiskt det.. Så jag vet vad det heter på serbiska och kan fråga om det i framtiden. (om jag nu inte hamnar i en albansk affär!) Då kan jag i alla fall göra ägghalvor med majonäs... och köttbullar förståss! :P Litet julbord! Bättre än ingenting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0