Ascoli Piceno!

Hejsan!
Nu är jag i Kosovo. Så här får ni en snabb genomgång av Ascoli Piceno! :P Nu när jag har tillgång till internet ska ni få se lite mer av vad jag gör och vars jag är! :)

Min resefrisyr a la mamma !;)

 

På tåget i Pescara.

Jag tog klantigt nog bara med mig kameran på kvällarna men det var en vacker stad i mörkret så! :)

Många vackra torg. Gamla romerska byggnader och vackra gamla kyrkor! :)

Jag stoppade in handen i hålet i trädet. Det var mörkt. Sen lyste jag på det med lampan och såg. MASSA LÄSKIGA INSEKTER"!!!! XD

 

Det kryllade av fontäner att dricka från. Här kysste Orhan ett lejon  för att dricka vatten! :)

Den kända kyrkan. Minns inget namn eller vad den skulle vara känd för. Men vi bodde typ där! :P

Som jag tjatade om de där Kakifrukterna. Vi hittade ett träd nere vid vattnet men det fanns ingen väg ner. PANIK. Slutade med att Orhan pallade ett från en trädgård med alldelels för många Kakiträd för sitt eget bästa! XD

Dock var den omogen.... :(

Här bodde vi.. XD

Vi begav oss ut på en hemsk promenad. För att hitta lite grädde. Efter att ha gått kilometervis för att hitta den där TIGRE-BUTIKEN. Så råkade vi köpa sötad grädde och hällde på fisken. Jag menar. VARFÖR SKULLE GRÄDDEN VARA SÖT?

 

Men vi fick i alla fall se andra delar av staden! :P

 

Vi följde små snirkliga vägar. Små stenmurar fullar med mugröna. Me like!!! Mystiskt och mysigt.. Så ska min  trädgård vara!

Vi hamnade lite ovanför staden framför en arkitektskola som såg ut som en kyrka! XD Vi gick in där och jag höll på och skämmas ihjäl medan Orhan tyckte det var helt normal och skrattade åt mig!

Man ser lite av skolan på den ensamma bilden på mig ovan! :) Där jag ser lite fundersam ut!

Orhan raka sig äntligen till min stora förvåning!


Kommentarer
Postat av: Amelia

Men så mysigt det ser ut att vara ;) FÖRUTOM insektsstubben xD

2011-12-05 @ 21:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0