Trasigt klädd och vansinnig morgon!

Jag gillar att praktisera. För att man får göra sig i ordning. Dock lyckas jag aldrig gå upp i så pass bra tid så att jag hinner med något särskilt. haha.. Idag blev det... sätta upp håret. Spraya som en tok. Skriva papper och leta andra papper medan jag pudrade ansiktet. Måla ögonfransarna och skugga samtidigt som jag klädde på mig. Och jag har då alltid trasiga kläder. Inte så perfekta för klädbutik!

Hur många hål kan ni se?

 

Idag var en allmänt trevlig dag. Absolut inga kunder men vi pratade på om vigselringar, barnfödande, andra kulturer och vintern. Så dagen passerade.

Visst jag provade lite kläder. I proffessionellt syfte. (Så man kan ge goda råd sen till kunden) Pratade lite med någon kund och satte kläder i ordning. Annars.. kaffe och snack...

Var ett rent under jag kom iväg ens i morse. Självklart ska man misslyckas lite också när jag redan är så överdrivet sur.

Kom på, precis i dörren ut till bussen, att jag inte fört över pengar till mitt bankkort. Och utan pengar på bankkortet kan jag inte ladda busskortet! Och utan busskort kan jag inte komma till praktiken!!! Sprang argt in i mitt rum och slog snabbt på datorn som jag tack och lov lagt i viloläga dagen före. klockan var redan 10:52 och bussen skulle komma 10:55...

Fick igång internet och allt gick snabbt och bra. Fick in pengar på kortet och bad snabbt Gud att se till att bussen skulle vara lite sen. stress...Svor åt telefonen som jag lagt ifrån mig. Slängde igen dörren med all min kraft och gick med bestämda steg mot bussen utan hopp om att den skulle vara där. Klockan var 10:58...

Väl vid slutet av vägen hörde jag i fjärran ett sorts bussljud. Började småspringa men ingen buss kom... suckade lite. Misströstade och gav upp men ställde mig ändå där bara för att vara sur.

Och då kom den!!! Stor glädje... Behövde inte ens vänta... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0