Att försörja sig

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser på när Orhan diskuterar om norskt jobb.. borta en månad. En vecka hemma. Hur ska jag överleva utan min Orhan. Men samtidigt vore det fantastiskt med lite inkomst i huset (norsk lön räcker ju och blir över!), Orhan får erfarenhet.. ja just det vore bra. Så jag hoppas och ber att han ska få jobbet!
..


..
Vi missar kanske våran tysklandresa pga det men å andra sidan kan jag då på riktigt sätta igång med mina drömmar om mitt företag utan något i vägen. Ingen resa och inga ekonomiska problem. Bara att satsa! 
Funderar på att praktisera lite först. (om jag lyckas få praktik hos en florist!) för att få lite mer kött på benen om binderi och försäljning!
Om jag nu inte hamnar på coop istället. Min handläggare vill skicka iväg mig på en träff med coop. (nån ungdomssatsning!) Där man får lite information från coops chef! Får en intervju och chans att visa upp brev och cv. Och för att sedan kanske hamna på utbildning och praktik hos coop. Utbildning mot försäljning alltså!
Kanske är jättekul?
Vi får se.. det är ju en helt ny väg... Mot vad jag tänkt mig!
Men lika bra att försöka fylla upp dagarna om nu Orhan får jobbet och jag bor ensam?
Då behöver jag verkligt några höns.. :P
..
Livet är spännande...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0