Att klippa gräset!

Idag väcktes jag av min kära mor. Ja det är farligt om jag fortsätter sova när Orhan lämnar mig. För det verkar inte finns någon hejd på hur länge jag kan sova. Jag bara fortsätter tills.. tills något väcker mig.
Eller ok.. Jag var vaken när det ringde. Låg och funderade på om jag skulle gå upp? Vad klockan var? osv..
..
..
Dagens uppgift blir nog att klippa gräsmattan. usch och fy. Inga problem att göra  det. Men huset ligger ju mitt i smete. Alla, precis alla kan se mig. Och jag har aldrig klippt gräs förut. Känner på mig att jag kommer göra bort mig. Eller att jag inte förstår hur man stänger av den. Osså står jag där. Någon kommer och ska börja prata och jag bara nickar och ler och ser dum ut! XD
Jag skulle kunna lära mig om jag fick klippa i skyddad miljö. Inga grannar som kan stå och kika på en genom fönstret och säga. "Ja se nu försöker den där nya Gashi-flickan att klippa gräset!" Eller någon gammal gubbe som kommer förbi och ska ge tips om hur jag kan klippa bättre.
Usch usch usch... Men det är bara att ge sig på't. Tack vare det blir det billigare hyra. Orhan är inte hemma. Vädret är fint och gräset högt. Det är dags för mig gräsklippardebut!
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0