Att skratta åt ett internt skämt.

Orhan sover bredvid mig. Han vaknade tydligen astidigt i morse. fem-sex? Tydligen var det också mitt fel då jag hade börjat skratta mitt i natten. Jag minns det faktiskt tydligt. Det var någon dröm. Jag skulle förklara nåt för Orhan. Och så flöt nå godisbåtar ihop i mjölken så han inte fattade nånting. Eller precis de jag skulle förklara bort liksom hände med vägvisande pilar. Förstår dock inte varför jag började gapflabba i sömnen.
Minns också att Orhan bad mig berätta så att han också kunde skratta. Jag tänkte, är han dum i huvet. Jag är ju astrött. Så jag svarade helt enkelt. "Imloln...i molloln ja skjaH ZZZ." Det minns jag också tydligt!
Men efter det kunde han inte sova mer.
..
..
Idag ska faster lämna mor och far och jag tror jag ska utnyttja bilen som går till Töreboda för att gå på garden lite. Tycker det är alldeles för lite blommor på våran trapp. Och jag tror de har rea fortfarande. Förhoppningsvis. Måste bara komma på nåt som gör att pappa inte återvänder så fort från stationen. Så jag hinner fundera i alla fall lite.
Får se om Orhan vaknar till lite också så han kan följa med. Blir ju alltid så mycket roligare med sällskap! Även om sällskapet inte är överdrivet intresserad av blommor. Men jag behöver bara någon att diskutera med. Om priser och sorter. Och Orhan kan faktiskt komma med förslag. Han går direkt till rosorna och hojtar "HÄR!" Och för varje blomma jag tittar på. "Du ska inte ta en ros?"
Det är min man det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0