Att söka arbete...

Så var det dagen då jag skulle börja söka arbete. och jag undrar om det var riktigt planerat så. För plötsligt fanns det massor med floristarbeten. Allt passade inte mig. Men ändå.
Sen om det är florist jag verkligen vill bli. Ja det får vi se. Kanske ett av de ställena är perfekt. Ett ställe där jag kan bli lite upplyft och få chansen att lära mig det jag inte kan! (ujuj...)
..
Kan ändå inte låta bli att tycka det är lite spännande att söka jobb. Mitt i allt det trista med att skriva brev och i nervositeten att inte vara bra nog och få ett tråkigt svar... Eller värsta vore väl att lyckas få jobbet och inte vara bra nog. Det är jag mest orolig för!
Spänningen ligger nog mest i, undrar vad jag ska få. Undrar vars vi hamnar. Tänk om det ultimata jobbet ligger i Norrköping eller Alingsås? Kanske i Malmö... Tänk om jag får det och vi hamnar där. Vad händer då?
..
Då kör vi på med denna Måndag! Några timmars arbetssökning. Och några timmars städning.. haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0