Ensam i ett annant hus

Familjen samlar sig långsamt. Men just nu är det bara jag som är på samlingsplatsen. Syrrans och svågerns hem!
Min uppgift var att göra kaffe. Och det är gjort. Orhan och Burhan hämtar pizza. Mamma hämtar Ulrika och Ezekiel och pappa jobbar ännu..
Så fort vi ätit drar vi iväg till Göteborg.
Just nu regnar det. Riktigt öser ner. MEn vi är ju trots allt inte i Göteborg.
Vädret för Göteborg har ändrats under hela veckan och nu när jag tittar på yr.no ser det ut som det ska smådugga och vara varmt. Varmt och mulet gick an. Men duggregn? Inte ok! Inte ok. Det får minsann försvinna... På kvällen ska solen komma. Så kasnke man torkar då?!
..
Nej.. ska inte sitta här och kvittra mer. Även om jag känner mig lite ensam. De andra kommer väl så småningom...
Jag ska gå och hälla kaffet i termos...
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0