Företag

Är mer och mer inne på att starta ett eget företag. Något enkelt. 
Tror inte på butik. Inte än. Finns så många floristbutiker överallt och jag kan inget om butik. Har ju inte jobbat så än. haha... Vill inte göra något stort. Men någonting bra och nytt! Kanske ett litet hemmaföretag som kan leverar göra riktigt speciella och unika begravningsarrangemang. 
Jag tror det är min grej. Har alltid hamnat med det på praktikplatser. För jag tycker det är så kul! Och för att jag gör det bra och snabbt. (hehe) 
Sitter och pysslar med affärside och klurar på om man kan få begravningsbyråer att göra reklam för mig eller samarbeta med mig och faktiskt för en gångs skulle ser jag fram emot att få träffa min handläggare på arbetsförmedlingen. Hoppas hon ska kunna hjälpa lite. Så jag kan gå någon kurs. Veta hur man kommer igång. (Ska egentligen inte ha för stora förhoppningar. Har aldrig tyckt arbetsförmedlingen varit bra på att hjälpa med sånt man vill!!)
Det som behövs sen är väl egentligen någon smart pellejöns som kan säga att jag är dum i huvudet eller har en bra ide! Någon som kan guida mig lite.
För jag vet inte alls vad jag pysslar med!
Men spännande är det! haha
..
Men kanske inte inom en allt för snar framtid. Måste ju ha en säkrare inkomst någonstans ifrån. Så fort Orhan får ett jobb. Eller jag kanske ett litet jobb! Då sätter jag igång!
Jag ska göra detta!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tittade på filmen "Begravda hemligheter" igår och där försöker ett företat intresse-anpassa begravningarna - Star-trek, dansshow, kortlek... Kanske du ska se filmen och bli inspirerad?

2012-08-14 @ 22:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0