Hönshus

Söker efter hönshus eller sätt att göra ett på. Behöver ju då material. Både och är dyrt. Färdigt hus eller material.
Nu kom jag på de briljanta iden att utnyttja föråden vi har här på kapellgården. Jag kan ju knappast göra om ett av dem till varmt hönshus! (Vet inte om hyresvärden blir lycklig över det!) Men kanske att jag skulle kunna bygga ett flyttbart hönshus där inne. För då skulle det automatiskt vara lite varmare. Jag behöver bara rengöra deras lilla hus. Då behöver jag inte köpa ett isolerat hus... eller så mycket material som behövs till ett...
Då kanske man skulle kunna köpa en ovanligt hög kaninbur? 
Hm... får fundera vidare på detta.
För det vore ju så kul men de måste ju ha ett hem under vintern!
..
..
Om någon som läser detta råkar ha ett gammal lite hönshus eller hundkoja eller kaninbur.. gärna isolerad! ;)
Eller en låda, stort skåp eller vad vet jag. Pallar och trä. Ja nåt at bygga av. Så kan ni ju höra av er!
För jag vill, jag vill, jag vill!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0