I Mariestad

Blev väl kanske inte precis en date idag. Men i alla fall en trevlig utflykt. En liten händelse i den ganska så trögflytande vardagen!
Vi shoppade loss på allt som fanns att finna i mariestad. Besökte kyrkornas loppis. Har ju kommit på att man kan köpa kläder där. Men det var inte mycket som föll mig i smaken. Föresten var det inte mycket att välja mellan där heller.. Köpte i alla fall ett midjebälte. Har alltid önskat ett sånt. Provade det på Orhan och en tant stannade upp i sitt shoppande och tittade på. Oförskämt gloende faktiskt! Tills jag förtydligade. "Provdocka!"
..
Från en annan gammal glad date i Alingsås... 
..
Vi hade planerat äta thaibuffe. Men den restaurangen höll inte måttet. Förstår inte varför fler och fler asiatiska restauranger tar in spaghetti. Ok om det redan är väldigt mycket fake. Någon form av svensk flott och kött-dröm med asiatsk touch...
Men spaghetti?! Det är väl att gå för långt!!! Man gör inte en Italiensk restaurang och serverar blodpudding med tomatsås eller palt fylld med mozzarella!
Nej nej..
Så vi åt Indskt istället. Dyrt och härligt. Orhan tog en fruktansvärt stark rätt och jag en ganska mesig spenaträtt!
Haha Orhan åt och var alldeles blöt i ansiktet. Så jag tyckte synd om han och bytte rätt med han. Jag åt och försökte spela cool tills jag började bli tårögd...
Jag menar det. Man vet inte vad starkt är förrän man provat en indisk stark måltid!!!
Vi fick i alla fall i oss det hela. Sedan hade både jag och Orhan ont i magen. Så vi köpte isglass för att lindra smärtan i magen...
Den smärtan har under dagen vandrat ner till tarmarna och slutligen nu lagom till kvällen gjort oss pruttiga och allmänt dåliga i magen!
Det satte sannerligen fart på matsmältningen!!!
..
Dagen avslutade med film hos mor och far tillsammans med också min syster och systerson! :) Nu är det dags att sova. I morgon är en ny dag med nya festliga äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0