I väntan på mirakel...

Cyklade spontant iväg för att hänga upp en lapp vid Sisjön i fall någon skulle råka få min ring på lilltån när de sparka runt på botten. 
Hängde upp den och sen stod jag en stund och stirrade på vattnet. Väntade på ett mirakel. En fisk som skulle simma in med den runt fenan. Eller en jättestor gädda som spottade ut den på grundare vatten.
Men inget hände. Fiskarna simmade runt utan ringar och en lagom korkad trollslända flög om och om igen in i ljungen vid strandkanten innan han doppade stjärten i vattnet.
Funderade på om den kanske gjorde nåt smart. la ägg, markerade revir eller nåt.... Men kom aldrig fram till vad nytta det skulle vara med att flyga in i ljungen med all kraft... Kan inte vara bra för huvudet!?
..
Borta...
..
För att belöna min "långa" cykeltur cyklade jag ner till Trollsjön på vägen hem  och letade kantareller. Hittade ca 25 små.. Helt värdelöst... Men då har jag i alla fall tittat där.. Räcker väl till en macka en dag! Tycker att trots regnet verkar det inte vara ett kantarellår. I alla fall inte där det brukar finnas kantareller...
..
Nu ska jag sova. Ser fram emot i morgon. Känns som om det var en evighet sen vi var ute och körde. Gjorde nåt tillsammans! så jag kommer säkert inte kunna somna. Jag är som ett litet barn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0