Ingen fest

Idag tog jag och Orhan beslutet att ställa in våran bröllopsfest. Känns trist. Men kommer säkert kännas skönt.
Nästan direkt sen vi bestämde oss för att ha den har vi varit oroliga för ekonomin. Inte att vi inte ska klara oss. Eller att det ska gå runt! Men att det kommer bli tight.
Sen försvann 1,5 månaders arbete för mig. Vi köpte en dator som gick sönder. Ett busskort vi inte hann använda eller bli av med. Ja ni förstår... Pengar, pengar, pengar.
Så istället för att varannan vecka sitta och räkna slantarna och fundera på hur stor buffert vi kan ha kvar efter festen. Då vi på riktigt måste börja leva på.. arbetslöshetsersättning... då man kanske behöver lite extra någon gång.
Ja.. jag skulle nog få ont i magen för varje 100-lapp som försvann då!
..
Vi har ju faktiskt redan haft en toppenfest. Någon måtta får det vara! XD
..
Ja.. jag blev ledsen. Brände min rulltårtebotten i ugnen eftersom den lutar (All smet hamnade på en sida!) och grät lite. haha... Nu är det primas.
Vi satsar på ett storslaget party när vi firar 5 år. Det är ju faktiskt mer än 1!
Tappar ju hur som helst vigselringen. Så känner mig som förlovad igen!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0