Köket och Indien!

Fick lite fart på musklerna och städade köket. Eller jag har inte diskat. Men man kan ju inte lägga till arbetssysslor. Nu skulle jag flyttstäda. Inte vardagsstäda köket! Men dörren är så vänligt öppen och skyddar för allt för mycket syn på den ganska hemska diskbänken! haha
..
..
Som ni ser har vi ju en vedspis. Kom själv på den briljanta iden med ett "kosovo"-party. Alla sitter på golvet i köket. Måste bara införskaffa ett sånt där golvbord! :) Och sen står vi och lagar mat vid den där spisen. Gravo och marikli. Avslutar det hela med lite turkiskt kaffe. För vi har till och med den kaffekannna de använder i Kosovo som Orhans mor givit mig.
Varmt och mysigt! 
..
Världens sötaste katt är med!
..

Förutom att städa håller jag på med maten. Eller har bara typ börjat nu. Med brödet...
Ska göra lite Indisk style. Me like! :) 
Den här gången blir det en spenatröra med bönor i.. Till det Naanbröd, ris såklart och lite kyckling!
Har aldrig gjort naanbröd förut men tänkte att de kanske är roligare att göra än Chapati. Mindre kavlande, plattande och stekande! 
Och spenatröran har jag bara ätit på restaurang. Men tyckte jag lyckades med morotsbollarna ganska bra. Så hoppas det blir lika fint den här gången! För gott är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0