Körsbär

Tillbaka från bärplockande som var mer roligt än förväntat. Självklart då körsbär. Kul för att det är gott att äta. Hinken fylls fort av de stora bären. Ser fram emot att få hem dem. Men största nöjet låg nog i att få klättra i träden.
Då det plockats en del där nere i trädet var de flesta bären i toppen. Svingade mig upp och låg och stod på grenar. Tryckte ner grenar till de andra och hoppade från träd till träd. Ja man blir ju som barn på nytt! Har rivit upp ryggena av grenarna och säkert fått ett nytt hål i mina coola långkalsonger. (bästa byxorna helt klart!)
..
Nu är jag mycket hungrig och väntar på att mor ska börja tillreda en västerbottenspaj. Ska bli gott... Alldeles för gott när man är väldigt, väldigt hungrig! Måste duscha också... Är alldeles lila av bären och luktar mycket svett då mina nya skor är otroligt varma trots att de är så små. Sen har det nog ramlat ner ett och annat bär i klyftan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0