Mardrömmar och starka män.

Alltid lika spännande att somna. Sover så tokigt nu för tiden. Alltid en hemsk mardröm på lut. För någon dag sen kom det plötsligt in en man med förvridet ansikte i vårat sovrum. Orhan sov och den otäcka gubben tittade på mig med iskalla ögon.
Jag skrek. Jag skrek med all kraft och försökte fly upp mot väggen. Orhan sa åt mig att lugna mig.
Så det gjorde jag! La mig ner och somnade om.
Vaknade till igen för att fixa till täcket och Tamars plats. Tamar hade ju ramlat omkull och satt nu chockerad  efter att jag plötsligt dragit undan täcket från henne och skrikit.
Orhan var fascinerad att jag kunde tänka på sånt som att fixa plats för katten mitt i sömnen efter en sådan händelse.
Men.. man är alltid en matte. Och matte ska se till att lilla kissen har en plats att sova på. Även om de kommer in ondeskefulla män i natten.
..
..
Vaknade dessutom på fel sida om Orhan och det är typiskt han att hålla på och slänga runt med mig. Förstår inte hur han gör? Jag är ju ingen lättviktare till flicka precis!!
Och sen att jag aldrig vaknar av det???
..
Undrar vad som händer i natt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0