Mat

Den här dagen har bestått av svamp.
I arla morgonstund. (efter frukost och lite vila!) begav sig jag, Orhan, Tamar och mamma ut i skogen för att plocka svamp. 2 timmar och några liter kantareller senare var vi hemma. Tamar dog på golvet och sov en liten stund. (Inte lätt med korta ben!) Vi var alla mycket  trötta. 
Ska göra kantarellsås till middag! Även om jag var mer sugen på en yoghurtsås. Men om min man ber om kanterller så ska han få det! Lovade honom god middag idag mot att han cyklade och hämta en glass åt mig! (Våra frysta saker är ju hos mor och far!) Så hans vilja är min lag idag till middagen. Som för övrigt består av ugnsgrillad kyckling och klyftpotatis med andra gottiga grönsaker i ugn! :)
 Blir nog smaskens så fort han kommer hem. (Han drog spontant iväg till Älgarås!)
..



..
Nu ska jag inte längre skriva på denna maskin och lägga ner lite arbete på den goda måltiden!
Kram
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vilken mästerkock du är!!!!

2012-08-31 @ 12:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0