Musslor

Igår tillagade jag ju musslor. Det skrev jag väl här? Blev en sen middag. Orhan kom inte förrän halv tio men jag åt nio. Kan ju inte vänta en halv livstid!
Det var gott. Verkligen gott. Jag gillade inte riktigt besväret med att sitta och klösa ut musslorna ur skalet. Ja jag blev nästan fascinerad när jag såg hur Orhan riktigt sög och bet på skalet. Jag satt med gaffel och petade ut det mesta. 
Antar att det är lite som kräftor. Vissa människor älskar att suga och dra och pilla. Jag petar fram köttet. Samlar ihop en liten hög och sen äter jag det! 
..
En stor nackdel med färska musslor var. Lukten. (hemska saker! Fisk gånger tusen!) Att mer än hälften var döda. (stackars små. Dö innan jag hann slänga dem  ugnen!) Sen att det kändes lite mysko att sitta och skrubba och rengöra och krydda levande djur! haha
..
..
Körde på den gamla klassikern hemifrån. Musslor i ugn med massa fett, ost, massa lök och vitlök. Och sedan slafsa i sig det med lök. ojoj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0