Småkakor

Blev otroligt sugen på kakor. Var länge sedan jag bakade något sånt. Eftersom Orhan gillar mest mjuka kakor bakar jag det till han. Trots att jag är riktigt, riktigt dålig på det!
Men hårda kakor. Ujuj. vem kan misslyckas med det? Vem?
Älskar nästan alla sorters kakor. Inte så söta. Räcker nästan med bara mördeg...
Så kanske... kanske jag skulle baka lite småkakor idag. Efter att jag har diskat. (Ska passa på innan den hinner växa!)
..
..
Till middag gjorde jag tomatbräserade fläskkotletter. (lät oerhört konstigt. Vet inte om jag minns namnet rätt!)
Var.. ok. Jag är inte så förtjust i små tunna såser till ris. Det blir så... mesigt. Jag tror nog att den där såsen hade varit fin till ett bröd. Nybakt bröd som man kan suga upp såsen med. Ojoj. Det hade varit gott!
Var också förvånad över hur otroligt lite krydda man skulle ha i maten. (Följde nästan receptet slaviskt för att göra nåt nytt!) Men ändå fick det smak... 
Italienare är duktiga... ;)
Orhan gillade det. Det var något nytt sa han. Och det kan jag hålla med om. Det görs lite grytor av den typen i det här huset!
(Skulle tatt en bild. För jag la till och med upp maten på serveringsfat. Men kameran var på övervåningen. Och så mycket älskar jag inte trappor! Istället får ni spontana bilder från min och Tamars promenad för några dagar sen!)
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0